On A Customer Journey

Publicatie datum: 04-10-2016

Reclame is eigenlijk scherp zeggen wat je al jaren doet. De komende tijd gaat Fritom zich profileren met het communicatiethema: ‘On A Customer Journey’. Letterlijk zijn we iedere dag immers op klantenreis.

De term ‘customer journey’ is tevens een term in de marketing om het proces in kaart te brengen hoe klanten in contact komen met producten en diensten. Het beschrijft zowel het koopproces als het communicatieproces als ook het logistieke proces. Het is feitelijk een keten van contactmomenten. Door het thema ‘On A Customer Journey’ onderstrepen we nog eens extra dat onze reden van bestaan is gebouwd op de vragen van onze klanten. Er is niets leuker om steeds oplossingen te bedenken die onze klanten gaan helpen in hun bedrijfsvoering.

Wij doen er alles aan om te begrijpen welke positieve rol onze dienstverlening kan vervullen in het proces wat de klant doorloopt met haar klanten. Wij mogen een verlengstuk zijn van het business en- verdienmodel van onze klanten. Een rader in hun dienstverlening. Logistiek is immers een belangrijk (contact)moment van service op de kaart van de customer journey, van onze klanten.

In ons vak wordt er veel gesproken over onze rol als logistieke dienstverlener in ‘the Supply Chain’. Ook een begrip wat vooral technisch uitlegt wat wij doen. Door meer te focussen op de customer journey komt er een veel menselijker kant van onze dienstverlening voor het voetlicht. Wij ervaren ons vak vooral als een vak van luisteren en de sensitiviteit hebben om heel klantspecifiek te kunnen werken. Techniek en de nieuwste systemen hebben we uiteraard allemaal in huis, dus geeft het menselijk contact, ons inlevingsvermogen, onze bereidheid en mentaliteit om de klant  steeds positief te verassen de doorslag. En dat niet als truc, maar omdat we zo zijn.

Daarom is ‘On A Customer Journey’ het thema wat slechts scherp zegt wat we al jaren doen. Vraag onze klanten: “Waar wilt u heen?” en ga mee…